Titular notícies

Dijous 20 Setembre 2012
Fundacio UdGEl proper 26 de setembre a les 18.00 hores a la Fundació UdG , Plaça Jordi de Sant Jordi, 1 (edifici Mercadal) de Girona es farà la presentació de la 8ª edició del postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la Universitat de Girona (Fundació UdG)

Aquest és el primer i encara avui únic postgrau que tracta exclusivament la conflictivitat pública i ofereix competències i recursos per al seu abordatge, per a la seva anàlisi, per al seu tractament i intervenció.


Els parlaments de la sessió aniran a càrrec de:
  • Una representació d’alumnes de les 7 edicions anteriors que explicaran la seva experiència i el seu aprofitament professional i personal del postgrau en Resolució de Conflictes i Mediació.
Està previst que l’acte tingui una durada d’1 hora i 30 minuts.

Conflicte PúblicEs lliurarà als assistents un exemplar del llibre electrònic “Conflicte Públic” de Xavier Pastor.

Més informació sobre el postgrau

Es prega confirmació d’assistència al correu: info@resoluciodeconflictes.org













Dimarts 18 Setembre 2012
Olot, seu presencialOlot s'ha guanyat amb el temps, amb la incorporació de visites a projectes i serveis de mediació comunitària, ser una seu de les sessions presencials (6) del Postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la UdG.

En la capital de la comarca de la Garrotxa se celebra des de fa dos anys una de les sessions presencials de dissabte a la tarda.Olot és una ciutat rodejada de volcans i naturalesa. Una ciutat reconeguda per els seus espais verds (la Fageda d’en Jordà, els volcans, els parcs naturals, el carril bici,...), per les seves experiències socials innovadores (l’empresa La Fageda, seu del congrés internacional sobre vulcanologia,...) i per la seva gastronomia (patates d’Olot, embotits, carns, ...).
 
En aquesta sessió es presenta el projecte “veïnatge i convivència” del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa. Un projecte de resolució de conflictes en comunitats de veïns premiat amb el 4art Premi Federico Mayor Zaragoza, convocat pels amics i amigues de la UNESCO de Tortosa.

Per explicar aquesta experiència es compta amb el testimoni directa de diferents participants: des d’administradors de finques a veïns i tècnics que han estat subjectes i participants dels programes i actuacions desenvolupades. Creiem que el testimoni dels protagonistes dóna un valor afegit i ens permet captar una bona fotografia dels resultats obtinguts.

A més, es proposa als alumnes per poder compartir plegats el dinar de dissabte, que fins ara ha comptat amb la presència d'algun professional com a convidat. Amb això es pretén fer pinya, exposar els nostres dubtes i preguntes que van apareixen en el postgrau, ajudant a l’aprenentatge individual i col·lectiu.
 

Dimecres 12 Setembre 2012
11s2012Amb el títol Gestió de processos d’autodeterminació democràtics i pacífics. Punts clau i estudis de cas, el Postgrau semipresencial de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària que s'iniciarà el proper 19 d'octubre, incorpora un nou tema en el seu programa de la 8a edició

El malestar entre Catalunya i Espanya és un conflicte públic que creix.Cada cop es veu més clar que la única vía possible per a Catalunya és un Estat propi dins d’Europa. Això exigeix, molts processos, però tard o d'hora un d’autodeterminació. I com es gestionen aquests processos? Què requereixen? Per quins fases s'ha de passar? Quines són les millors estratègies? Quins casos han estat d'èxit? Quines han estat les seves principals característiques?

En un postgrau que aporta competències per a la resolució de conflictes públics, estratègies i habilitats de negociació i criteris i pautes per desenvolupar amb èxit la mediació no hi pot faltar un tema dedicat a l'abordatge, l'anàlisi i el tractament d'aquest tipus de conflicte.

Per aquest motiu, es presenta aquest nou tema, que s’està dissenyant amb professionals experts en la matèria que s’integrarà en el modul 4 del postgrau dedicat a la gestió del conflicte públic.

Fundació UdGEstà prevista una Sessió de Presentació del Postgrau i dels seus continguts el proper 26 de setembre a les 18 hores a la seu de la Fundació UdG, Pl. Jordi de Sant Jordi, 1 de Girona.





 

Diumenge 1 Juliol 2012
Aquests són els i les alumnes que ahir, 30 de juny, van realitzar la 5a i darrera sessió presencial al Castell de Sant ferran de Figueres del Postgrau Semipresencial (75% online i 25% presencial) de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la Universitat de Girona.

Aquests i aquestes alumnes ara tenen per endavant uns mesos per finalitzar els seus projectes de pràctiques o d'investigació i el 30 de setembre, amb la seva entrega i correcció, ja seran postgraduats.

Enguany s'estan confeccionant i desenvolupant variats i potents projectes adaptats a les circumstàncies actuals i participant com a alumnes de pràctiques en serveis i experiències a Catalunya per poder continuar prevenint, gestionant i resolent conflictes. En el Butlletí del mes de setembre us farem cinc cèntims dels objectius i els resultats obtinguts en aquest projectes i pràctiques.

Alumnes 7a edicio






































Dimarts 26 Juny 2012




Liders mediadors i mediadores
Vols i creus que pot ser un líder mediador o una líder mediadora?

Busquem persones amb actituds dialogants i conciliadores, que ajudin als altres a cercar solucions als seus conflictes i que no disposen de suficients recursos per accedir a la formació especialitzada en Resolució de Conflictes Públics i Comunitaris.

El projecte LÍDERS MEDIADORS I MEDIADORES pretén afavorir l'accés a la formació especialitzada, sobretot de postgrau, de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària, a persones amb menys oportunitats i recursos, però proactives socialment, perquè apliquin els coneixements adquirits en el tractament positiu de conflictes a les seves comunitats, comportant unes oportunitats de millora professional, i de benestar pels seus veïns i conciutadans.

Diploma de Postgrau de Resolució de Conflictes PúblicsUn grup de col·laboradors del Diploma de Postgrau en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la Universitat de la Universitat de Girona impulsem el projecte Teaming "Líders mediadors i mediadores".



Més informació sobre el grup de persones promotores de "Líders mediadors i mediadores"

Més informació del projecte i de les condicions per esdevenir candidat a "Líder mediador o mediadora"

Les persones interessades a ser candidats, llegiu el projecte i els requisits imprescindibles per a ser Líder Mediador o Mediadora  i feu-nos arribar un correu electrònic a: info@resoluciodeconflictes.org



 

Feed RSS de notícies

Amb el suport  
 
Col·labora:    

 
Ajuntament de Girona






 CNSA


 


 Consorci Acció Social de la Garrotxa