Titular notícies

Divendres 28 Febrer 2014
L'Institut de Ciències Polítiques i Socials i el Grup de Recerca LSTE de la Universitat Autònoma de Barcelona presenten la creació de l’Observatori de la convivència i el civisme a Catalunya


Observatori ConvivenciaL'acte comptarà amb la participació de:

• Presentació a càrrec del Dr. Joan Marcet, director de l’ICPS

• El projecte de l’Observatori, a càrrec del Dr. Joan Lluís Pérez Francesch, responsable principal del Grup de Recerca sobre Llibertat, seguretat i transformacions de l’Estat (LSTE-Grup) de la UAB

• Intervenció del Dr. Joan Botella, degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB

• Debat obert entre els assistents, amb la participació dels convidats:

- Sr. Josep M. Lahosa (Ajuntament de Barcelona), Sr. Fernando Pindado (expert en participació ciutadana), Sr. Xavier Pastor (Director Postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la Universitat de Girona) i el Dr. Francesc Xavier Altarriba (ECOSED)

Dia: dimarts, 4 de març
Hora: 17.00 hores
Lloc: seu de l’ICPS, carrer Mallorca 244, Barcelona


Divendres 24 Gener 2014
Des del 7 al 21 de març d'enguany, s'ofereix la 5a edició d'aquest curs del mòdul 5 del Diploma de Postgrau en Resolució de Conflictes Públics dedicat a la Gestió de Conflictes a les organitzacions del Tercer Sector (associacions, fundacions i entitats de voluntariat).

Curs de gestió de conflictes a les entitatsFinalitat
Es tracta d'un curs online d'aproximació a les funcions i paper de les entitats en la gestió del conflicte públic, i de prevenció i resolució dels conflictes que afecten a aquestes entitats.





Objectius
- Aconseguir unes competències bàsiques i pràctiques per l’abordatge, tractament i gestió de conflictes en general.
- Dotar-se d’unes estratègies i habilitats per a la seva aplicació en els conflictes que es donen i afecten a les organitzacions del tercer sector, en funció de les seves característiques, i en la interacció amb altres institucions i agents públics i privats.

Programa
1. Aproximació i anàlisi del conflicte
2. Acció pública col·lectiva i funcions socials
3. La gestió de conflictes al tercer sector
4. Tercer Sector i Administració. La gestió de la col·laboració
5. Tercer Sector i les seves lògiques de funcionament


Professors:

Xavier PastorXavier Pastor
Llicenciat en Ciències Polítiques. Expert en resolució de conflictes. Director del Diploma de Postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la UdG. Ha estat Coordinador del Pla Nacional de l'Associacionisme i el Voluntariat. Autor de la "Guia Pràctica de la Gestió de Conflictes a les entitats del teixit associatiu i de voluntariat"



Jordi GusiJordi Gusi
Llicenciat en Economia a la Universitat de Barcelona i Màster en Funció Gerencial d'ONGD d'ESADE. Professor del Diploma de Postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la UdG. Desenvolupa tasques de consultoria i assessoria a Tandem Social. Gerent d'ECAS, Entitats Catalanes d'Acció Social.



Fitxa del curs
Organització: Fundació UdG: Innovació i Formació
Data d'inici: 7 de març
Data de finalització: 21 de març

Horari: ONLINE (1 tema x setmana)
Matrícula: Fundació UdG
Lloc de realització: campus online de la Universitat de Girona
Preu: 120 €

Més informació

Dilluns 20 Gener 2014
El passat 9 i 10 de gener es va dur a terme la 2a sessió presencial- divendres tarda i dissabte tot el dia- del Postgrau en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la UdG.

El programa d'aquesta sessió correspon als continguts tractats en el 3 primers mòduls: fonament de conflictologia, comunicació amb èxit i procediments de resolució de conflictes: negociació, mediació, facilitació, diàlegs apreciatius, música i joc.

Les sessions es van dur a terme a les instal·lacions de la Fundació UdG i al Conservatori de Música de la Diputació de Girona.

Concretament, el divendres 9 de gener a les 16 hores es va fer una sessió on s’exposaven les pràctiques i projectes que desenvoluparien els alumnes en l’edició d’enguany, a continuació el mediàtic comunicòleg, Lluís Pastor va explicar aquells aspectes importants relacionats a la comunicació verbal i no verbal, i finalment la Mònica Buscarons va desenvolupar treballs de comunicació en conflicte pràctics.

El dissabte 10 de febrer al matí, un de les professores del mòdul de mediació, la Belén de la Cámara va analitzar conjuntament amb els alumnes el rol del mediador i dues hores més tard en Francesc Reina va presentar i treballar casos de mediació. A la tarda a les instal·lacions del Conservatori de Música de la Diputació de Girona, el reconegut pianista i exdirector d'aquesta institució, Carles Lama va parlar de com es pot utilitzar la música per treballar les emocions i sobretot en situacions de conflicte.

Les sessions presencials representen una bona oportunitat per posar en pràctica els coneixements obtinguts fins aquell moment, treballar les competències, però també de poder compartir tots plegats en un temps i un espai, en el sopar de divendres a la nit i el dinar de dissabte al migdia, i dubtes i experiències entre els alumnes, els professors i l'equip directiu del postgrau.

A continuació podeu veure algunes fotos d'aquesta sessió presencial:

2a presencial_2014_UdG




































Divendres 20 Desembre 2013
Xavier Pastor y Margarita GallardoXavier Pastor y Margarita Gallardo
Artículo publicado en el Diari de Girona

Navidad es, entre otras cosas, un periodo y una oportunidad magnífica para recuperar el contacto con personas con las que hace mucho tiempo que no nos hablamos y que por distintos motivos se separaron o los apartamos de nuestras vidas. Viene Navidad, y no sabemos exactamente ni cómo ni porqué, quizá empujados por la tradición o por las emociones que hacemos aflorar estos días, conferimos a este período del año la virtud de ayudarnos a pensar en los demás, en la tía Pepa de la famosa canción tradicional catalana. La tía Pepa representa a las personas con las que cotidianamente mantenemos un mínimo, muy mínimo, contacto o, incluso, a las que hemos perdido temporalmente el rastro y ahora queremos recuperarlas para compartir, aunque por unas horas, en la mesa, momentos y recuerdos de alegría de la vida: “Ara ve Nadal, matarem el gall, i a la tia Pepa li donarem un tall” (Ahora viene Navidad, mataremos el gallo, y la tía Pepa le daremos un trozo).

Y es que estas fechas representan para la mayoría de nosotros días de magia, de ilusión, de alegría, de regalos, de darse a los demás y a uno mismo, y de reunirnos en largas y potentes comidas en familia. Pero Navidad también es un periodo en el que las ausencias de familiares y amigos, a menudo a causa de malentendidos, de discusiones momentáneas, de desavenencias puntuales, de tensiones esporádicas convertidas desgraciadamente en conflictos no resueltos, se hacen más patentes que nunca, aflorando sentimientos de soledad, culpabilidad, de sufrimiento ... Los silencios de los ausentes son más acuciantes que cualquier otro día del año.

Ahora que viene la Navidad, es una oportunidad magnífica para tratar de recuperar esta gente poniendo en práctica herramientas para reconducir los conflictos del pasado, al tiempo que logramos un conocimiento y unas habilidades sociales fundamentales. Sin conocer la casuística de cada caso, queremos proponeros 4 o 5 iniciativas de mediación, gestión y / o resolución de conflictos que pueden ayudar. Antes de empezar, hay que tener en cuenta tres consideraciones básicas: 1 ) a menudo la falta de respuesta cuando estalla el conflicto se debe a las intensas emociones del momento que bloquean nuestra reacción, concentrando nuestros esfuerzos en defendernos y atacar para tener la razón. Con menos tensión, estamos en mejor disposición de afrontar racionalmente el conflicto; 2 ) el conflicto es un proceso, de forma que, si participamos en su aparición, ahora que tenemos herramientas, también podemos empezar a abordarlo y, 3) si queremos solucionarlo de verdad, debemos tener una actitud positiva hacia la otra persona, o sea, romper con la idea de que la persona es el conflicto, dejando de personalizar , juzgar e interpretar negativamente los pensamientos y las palabras los demás.

Os proponemos los siguientes pasos para lograr nuestro objetivo: 1) Recordar qué es lo que se dijo o hizo y que enfadó ambas y más personas, provocando la discusión fuerte y después al conflicto; 2) Pensar que nos gustaría que nos dijera la otra persona para poder hablar otra vez ; 3) Hablar: comience con una sincera disculpa por los hechos y por las palabras que se produjeron . No espere que la otra persona se disculpe de inmediato, ya llegará. No es la hora de los reproches; 4 ) Positivar: recuerde los buenos momentos que han pasado juntos y su voluntad de recuperarlos ahora que aún están a tiempo. Pensamientos positivos; 5) Escuchar: deje que hable y escuche para poder hablar después. No reaccione a los ataques o acusaciones, eso ya forma parte del pasado. Termine invitándole a compartir una comida o una cena juntos. Si no acepta enseguida, no pasa nada, déle tiempo, todo llegará.

El tiempo de Navidad es perfecto para el acercamiento entre las personas y empezar a deshacer problemas y abordar conflictos. Trabajamos una vez más para disfrutar de este tesoro. Feliz Navidad y muchos éxitos para el próximo año.

Dilluns 9 Desembre 2013
UOCEl proper 14 de desembre a les10.30 del matí i fins a les 18.30 hores de la tarda, està prevista la realització a Barcelona la trobada anual de la Societat Internacional de Conflictologia (d'ara endavant SIC).

Aquesta societat està formada d'entrada per exalumnes i professors dels Màsters i Postgraus en Conflictologia de la UOC amb l'objectiu de promoure i difondre la conflictologia, però sobretot l'ofici i la professió dels conflictòlegs i conflictòlogues. Vist que és un projecte molt estimulant i que pretén potenciar els professionals de conflictologia en general amb el màxim d'amplitud i de mires, s'ha decidit obrir la participació a la societat com a membres a altres persones formades en la Resolució de conflictes d'altres universitats, com per exemple al postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la UdG, a les quals també se'ls convida a aquesta jornada .

En la trobada del proper 14 de desembre està previst fer una presentació de la SIC, de les diferents vies de treball i projectes i l'Anuari de Conflictologia 2013.

Aquest anuari recull en les seves pàgines les dades de persones , governs , entitats i centres de recerca , universitats i revistes que desenvolupen projectes , serveis i intervencions en Resolució, gestió, transformació, mediació, prevenció de conflictes. El seu objectiu? Donar a conèixer aquest persones i institucions i posar aquesta informació a disposició dels ciutadans i organitzacions que es troben en conflictes i que necessiten ajuda i orientació profesional. De entrada, aquest anuari contempla la informació i dades bàsiques que un equip de persones ha recollit . Per a properes edicions apareixeran els membres que formen i formen part del SIC .

Durant la trobada, està previst un esmorzar a tots els assistents.

A continuació, teniu totes les dades per a assistir a la jornada (gratuïta):

Dia : Dissabte 14 desembre 2013
Horari : de 10.30 a 18.30 hores
Lloc : Seu de la UOC , Avinguda del Tibidabo , 39-43 de Barcelona
* Si està previst accedir amb cotxe , la UOC disposa de pàrquing gratuït davant de l'edifici .
** Si accedeixes a transport públic , l'edifici és a 10 minuts de l'estació de Ferrocarrils CatalansHola a totes i tots,


Per poder assistir és imprescindible omplir i enviar el formulari:  http://es.amiando.com/cooperacio.html

A continuació teniu el PROGRAMA DE LA TROBADA DE LA SOCIETAT INTERNACIONAL DE CONFLICTOLOGIA

10.00 hores: Benvinguda, recepció i esmorzar

11.00 hores: Presentació de la Societat Internacional de Conflictologia (SIC)

12.00 hores: Presentació de l’Anuari de Conflictologia 2013

13.00 hores: Presentació dels membres de la SIC

14.00 hores: Dinar

15.30 hores: El joc com a recurs quotidià i estratègic per a la Resolució de Conflictes. A càrrec d’Oriol Ripoll, especialista en jocs de Jocsalsegon

17:00 hores: Punt de partida del joc cooperatiu on-line dels membres de la SIC. Es posaran en pràctica els coneixements del joc mentre es juga a Resoldre un conflicte.
 

Feed RSS de notícies

Amb el suport  
 
Col·labora:    

 
Ajuntament de Girona






 CNSA


 


 Consorci Acció Social de la Garrotxa