Titular notícies
Dilluns 7 Maig 2012
Model de Resolució de ConflictesEl mes de març passat l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) publicava en la seva revista aquest article que explica el passat i el present dels projectes, experiències i serveis de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària a casa nostra i planteja, en base als encerts, els fracassos i les condicions actuals, un model d'èxit per al futur a nivell municipal i comarcal.

Per un model d'èxit en la Resolució de Conflictes Públics

Qualsevol projecte o servei que pretengui donar respostes als problemes i conflictes actuals haurà de tenir principalment tres característiques bàsiques si vol assolir l'èxit: 1) ser senzill, 2) ser econòmic i, 3) ser innovador. Aquestes són les recomanacions del Massachusetts Tecnology Institut (MIT) a institucions i organitzacions, després de les seves anàlisis a diferents països del món i independentment de quina sigui la tecnologia a aplicar.

Malgrat pugui sorprendre, així és com han actuat les administracions públiques locals catalanes en la posada en marxa de projectes per a prevenir, gestionar i resoldre conflictes públics i aplicar la mediació comunitària, des del final dels noranta i principis del dos mil.

(...) Aquest model per projectes va voler ser substituït l’any 2006 –època de molts ingressos a l’hisenda local-, per un altre que impulsava tècnica i econòmicament la creació de serveis de mediació ciutadana bàsicament a ajuntaments de l'àrea metropolitana a través de convenis amb la Diputació de Barcelona.

(...) Avui, sense els diners extres, s’ha vist que aquests serveis de mediació no s’haurien posat en marxa només amb els pressupostos municipals, mentre que les pràctiques anteriors eren econòmicament sostenibles per als municipis.

Llegir més



 

Dijous 3 Maig 2012
Capità de la meva vidaUn dia, Lluís Pastor va decidir que volia escriure un full de ruta per a la seva vida. Tenia clars els objectius, però no sabia com posar-s'hi. Els llibres d'autoajuda no s'ajustaven al seu perfil, no eren pràctics i tampoc li oferien el que necessitava. Va decidir construir el seu propi pla de vida basant-se en allò que més bé sabia fer: un pla estratègic empresarial.

"Ahir vaig acabar el meu nou pla estratègic i avui m'he llevat renovat. Sí, és així. Tinc la sensació de tenir un nou encàrrec per als propers anys. I tinc també la sensació d'haver tancat una etapa i d'estar en els primers minuts de l'etapa nova. És una sensació que em resulta estimulant."






Lluís PastorLluís Pastor (Barcelona, 1968)
Professor de Comunicació i seguidor dels sofistes. Doctor en Periodisme per la Universitat Ramon Llull i titulat en Direcció d’Empreses per IESE, ha exercit de directiu i ha fet i fa de professor a la Universitat Oberta de Catalunya i a la Universitat Ramon Llull. Actualment també dirigeix els estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya. Ha escrit, entre d’altres llibres, Retòrica Exprés (2007), Escriptura sexy (2008), Parla’m i seré feliç (2008) i Si un lleó entrés en uns grans magatzems (2010).



 

Dijous 3 Maig 2012

Pau CanaletaPau Canaleta, consultor i docent del Diploma de Postgrau en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la Universitat de Girona, ens explica com és d'important el relat per comunicar millor i en un procés de conflicte i de Resolució.








Dijous 3 Maig 2012
Canal TV ResolucioconflicteAquest mes estem d'estrena. Tenim un canal nou al YOUTUBE específicament dedicat al conflicte i als processos, procediments, tècniques i habilitats per a la seva resolució.

ResolucioConflicteTV esdevé a partir d'ara l'espai audiovisual on podeu trobar tots els vídeos i entrevistes a experts i expertes en la Gestió, Resolució i Transformació de Conflictes a Catalunya.



 

Dijous 3 Maig 2012
Jordi BusquetJordi Busquet, doctor en sociologia, professor de comunicació i docent del Diploma de Postgrau de Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària de la UdG, ens explica com de sensibles són els professionals de la comunicació en els conflictes i la incidència real dels mitjans en la forma de pensar de la gent respecte l'actualitat.







Feed RSS de notícies

Amb el suport  
 
Col·labora:    

 
Ajuntament de Girona






 CNSA


 


 Consorci Acció Social de la Garrotxa